Vijf dingen die je leert bij handvaardigheid
Een blokuur handvaardigheid in de week of een creatieve verwerking bij een ander vak. Voor de één een moment om te ontspannen en waar ze heel gelukkig van worden, voor de ander een enorme uitdaging.
Een blokuur handvaardigheid in de week of een creatieve verwerking bij een ander vak. Voor de één een moment om te ontspannen en waar ze heel gelukkig van worden, voor de ander een enorme uitdaging.
Daar zit je dan te staren naar je lege papier met een potlood in je hand. Een mooi leeg vel en niet durven beginnen. Dat is wat we ‘White Paper Fear’ noemen.
Ik had hem al een keer aangesproken. Krijn. Hij zat wat te klieren bij een ander groepje, ging niet aan het werk. Het mocht niet baten, zie ik. “Krijn?” zeg ik, “Wat is er aan de hand, jongen?” Losse stokjes
Inspiratie voor creatieve opdrachten vinden we vaak op Pinterest, een schatkamer vol knutselideeën. Hoewel Pinterest een geweldige bron is, ligt de nadruk vaak te veel op het eindresultaat.
Ik heb inmiddels heel wat leerkrachten, directeuren en schoolleiders gesproken en één ding is zeker: op basisscholen wordt kei- en keihard gewerkt.
“Denken jullie aan je werk kids? Het staat achterin het lokaal in de grijze bakken. Als het deze les niet mee gaat, ga ik het echt weggooien.” Schouders worden opgehaald. Tassen worden ingepakt. Zonder kunstwerken.
Onze missie is ambitieus: afvalvrij kunstonderwijs in heel Nederland door te knutselen met restmateriaal.
Copyright @ 2023 Ministerie van Hergebruik | Website door: Bureau Bont